فیلم های جدیدLatest Movies
دانلود فیلم Vertigo 1958

دانلود فیلم Vertigo 1958

زیرنویس فارسی

ژانر : معمایی، عاشقانه، هیجان انگیز

اولین انتشار : 1958

امتیاز IMDB : 8.3

محصول کشور : آمریکا

کارگردان : Alfred Hitchcock

ستارگان : James Stewart, Kim Novak, Barbara Bel Geddes

کیفیت : 480p, 720p, 1080p, 1080HQ

مدت زمان : 118 دقیقه

خلاصه داستان : کارگاه بازنشسته سانفرانسیسکویی که مبتلا به ترس از بلندی نیز است، در حال بررسی رفتار عجیب همسر دوست قدیمی خود است و در همین حال به صورت نگران کننده ای به او علاقه مند می شود.

5/5 - (3 امتیاز)

لینک های دانلود فیلم Vertigo 1958
دانلود با زیرنویس فارسی چسبیده

معرفی فیلم Vertigo

سرگیجه (Vertigo) یک فیلم نوآر تریلر روان شناختی آمریکایی به کارگردانی آلفرد هیچکاک است. این فیلم که به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما شناخته می‌شود، در سال ۱۹۵۸ بر اساس رمان فرانسوی از میان مردگان نوشته بوالو-نارسژاک ساخته شد. بازیگران اصلی این فیلم روان‌شناسانه، جیمز استوارت و کیم نواک بودند. این فیلم برپایهٔ فیلم‌نامه‌ای از آلک کوپل و ساموئل ا. تایلور تهیه شد. موسیقی متن آن از برنارد هرمان، تدوین آن از جرج توماسینی و مدیریت فیلمبرداری آن بر عهدهٔ رابرت بورکز بود.

فیلم سرگیجه جوایز مهمی از انجمن منتقدان فیلم نیویورک و جشنوارهٔ سن سباستین گرفت. شهرت سرگیجه در حرکتِ دوربینی بود که هیچکاک برای القای حس سرگیجه ابداع کرده بود: زوم و عقب‌کشیدنِ همزمانِ دوربین فیلمبرداری، این کار عمق صحنه را مخدوش می‌کرد و بعداً به ترفند «دالی زوم» معروف شد.

هیچکاک فیلم Vertigo را شخصی‌ترین فیلم کارنامه‌اش خوانده‌است. فیلمی که یکی از مضامین مورد علاقه هیچکاک، یعنی عشق به مثابهٔ یک وسواس را بررسی می‌کرد. عشقی که زن و مرد را ویران می‌کند.

این فیلم کاندیدای ۲ اسکار (کاندیدای اسکار بهترین صدا-کاندیدای اسکار بهترین طراحی هنری) در سال ۱۹۵۹ شد. همچنین در نظرسنجی مجلهٔ معتبر سینماییِ سایت اند ساند در سال ۲۰۱۲، این فیلم عنوان بهترین فیلم تاریخ سینمای جهان را از آنِ خود کرد.

(ویکی پدیا)

دانلود فیلم Vertigo 1958 (سرگیجه) از سایت نما تی وی با لینک مستقیم و کیفیت بالا و با زیرنویس فارسی اختصاصی می‌باشد.

۱۴۰۰/۰۹/۰۷ 0 دیدگاه فیلم خارجی
دیدگاه خود را بگذارید
نظر شما پس از تایید مدیریت درج خواهد شد

فیلم سینمایی ایرانی